Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii.

Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii.

  • Początek: sobota, 10 grudnia 2022 10:00 AM
  • Koniec: sobota, 10 grudnia 2022 04:00 PM
  • Lokalizacja: Hotel Lord, Warszawa Al. Krakowska 218
  • Koszt:
    450zł

Opis wydarzenia

Szkolenie stacjonarne i on-line (w formie transmisji na żywo).

W przypadku chęci uczestniczenia w formie on-line, prosimy o wpisanie w uwagach w formularzu zgłoszeniowym "on-line".


 

Miejsce: Hotel Lord, Warszawa Al. Krakowska 218

 

Termin: 10 grudnia 2022

Liczba punktów edukacyjnych

5

Prowadzenie: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska

Podczas leczenia stomatologicznego coraz częściej dochodzi do konfliktu na linii pacjent lekarz lub pacjent gabinet. Przyczyną powstania roszczeń jest najczęściej niezadowolenie pacjenta z uzyskanego efektu leczenia. Jednak podstawą roszczeń sądowych są błędy lub powikłania podczas leczenia lub powikłania po leczeniu. Na podstawie spraw sądowych oraz postępowań dyscyplinarnych przeanalizujemy przyczyny rozczeń pacjentów.

Program:

10:00-11:30 WYKŁAD I - Jakie zarzuty stawiają pacjenci w zakresie prowadzonego leczenia.

  • leczenie protetyczne – zgoda pisemna pacjenta na wykonanie leczenia obarczonego bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia;
  • leczenie protetyczne – brak zadowalającego efektu oraz nie wykonanie prawidłowej linii uśmiechu podstawą roszczeń pacjentki;
  • leczenie protetyczne – odpowiedzialność solidarna dwóch lekarzy za wykonaną protezę;
  • leczenie ortodontyczne –leczenie które pogorszyło stan zdrowia pacjentki;
  • endodontyczne – leczenie bez wskazań medycznych oraz domniemane powikłania;
  • leczenie chirurgiczne – ekstrakcja 8 która zniszczyła życie pacjentowi;
  • leczenie chirurgiczne – podniesienie zatoki z powikłaniami przez stomatologa bez specjalizacji;
  • leczenie zachowawcze – odszkodowanie i zadośćuczynienie za skaleczenie.

11:30 – 11:45 Przerwa

11:45 – 13:15 WYKŁAD II Przykłady roszczeń pacjentów i ich analiza.

  • jak często pacjenci doszukują się w postępowaniu stomatologa błędów medycznych i na czym one polegają zdaniem pacjenta?
  • czy podstawą roszczeń są wyłącznie powikłania?
  • jaki wpływ na proces ma dokumentacja leczenia?
  • czy i jak można zapobiegać roszczeniom?
  • jak nie narazić się na odpowiedzialność finansową?

13:15- 14:00 Lunch

14:00 – 16:00 WYKŁAD III - Reklamacje pacjentów

  • przykłady skarg pacjentów i żądań
  • czy to już roszczeniowy pacjent?
  • czy już mamy spodziewać się pozwu, a może dogadać się z pacjentem?
  • czy odpisywać?
  • jak odpisywać?

Lokalizacja

Skontaktuj się z nami

DentalCamp.pl

Biosilgen Sp. z o.o.

ul. Stradomska 46,
04-619 Warszawa,

NIP: 952-221-62-12

Nr konta:
95 1140 2004 0000 3902 8125 2040