
Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna za powikłania i błędy medyczne w stomatologii.
- Początek: sobota, 10 grudnia 2022 10:00 AM
- Koniec: sobota, 10 grudnia 2022 04:00 PM
- Lokalizacja: Hotel Lord, Warszawa Al. Krakowska 218
-
Koszt:
450zł
Opis wydarzenia
Szkolenie stacjonarne i on-line (w formie transmisji na żywo).
W przypadku chęci uczestniczenia w formie on-line, prosimy o wpisanie w uwagach w formularzu zgłoszeniowym "on-line".
Miejsce: Hotel Lord, Warszawa Al. Krakowska 218
Termin: 10 grudnia 2022
5
Prowadzenie: adwokat Ewa Mazur-Pawłowska
Podczas leczenia stomatologicznego coraz częściej dochodzi do konfliktu na linii pacjent lekarz lub pacjent gabinet. Przyczyną powstania roszczeń jest najczęściej niezadowolenie pacjenta z uzyskanego efektu leczenia. Jednak podstawą roszczeń sądowych są błędy lub powikłania podczas leczenia lub powikłania po leczeniu. Na podstawie spraw sądowych oraz postępowań dyscyplinarnych przeanalizujemy przyczyny rozczeń pacjentów.
Program:
10:00-11:30 WYKŁAD I - Jakie zarzuty stawiają pacjenci w zakresie prowadzonego leczenia.
- leczenie protetyczne – zgoda pisemna pacjenta na wykonanie leczenia obarczonego bardzo dużym ryzykiem niepowodzenia;
- leczenie protetyczne – brak zadowalającego efektu oraz nie wykonanie prawidłowej linii uśmiechu podstawą roszczeń pacjentki;
- leczenie protetyczne – odpowiedzialność solidarna dwóch lekarzy za wykonaną protezę;
- leczenie ortodontyczne –leczenie które pogorszyło stan zdrowia pacjentki;
- endodontyczne – leczenie bez wskazań medycznych oraz domniemane powikłania;
- leczenie chirurgiczne – ekstrakcja 8 która zniszczyła życie pacjentowi;
- leczenie chirurgiczne – podniesienie zatoki z powikłaniami przez stomatologa bez specjalizacji;
- leczenie zachowawcze – odszkodowanie i zadośćuczynienie za skaleczenie.
11:30 – 11:45 Przerwa
11:45 – 13:15 WYKŁAD II Przykłady roszczeń pacjentów i ich analiza.
- jak często pacjenci doszukują się w postępowaniu stomatologa błędów medycznych i na czym one polegają zdaniem pacjenta?
- czy podstawą roszczeń są wyłącznie powikłania?
- jaki wpływ na proces ma dokumentacja leczenia?
- czy i jak można zapobiegać roszczeniom?
- jak nie narazić się na odpowiedzialność finansową?
13:15- 14:00 Lunch
14:00 – 16:00 WYKŁAD III - Reklamacje pacjentów
- przykłady skarg pacjentów i żądań
- czy to już roszczeniowy pacjent?
- czy już mamy spodziewać się pozwu, a może dogadać się z pacjentem?
- czy odpisywać?
- jak odpisywać?